tisdag 22 oktober 2013

Tisdag

Telma är pigg som en lärka idag och klagar inget om öronen. Hon fick följa med mig ner till vårdcentralen för jag skulle träffa min sjukgymnast och ta lite mer prover som magläkaren igår hade beställt.
Telma tycker tack och lov att det är ganska roligt att följa med mig på olika vårdbesök.

Det blev en lång pratstund hos sjukgymnasten, det var längesedan jag var dit och en hel del information behövde uppdateras. 

Jag kan fortfarande inte riktigt förstå att jag skulle ha höftledsdysplasi? Jag fick namnet på den danske professorn som sett att jag har det, så jag har haft kontakt med honom per mail och han har studerat mina röntgenbilder och vidhåller att jag har dysplasi. Vi ska boka in en samtalstid framöver och sen kanske det blir ett besök för konsultation i alla fall.
Men ändå, det känns för udda allt tillsammans, eds är i sig en ovanlig diagnos, tarlovs cystor är så ovanligt att få läkare i sverige känner till dem, och höftdysplasi i vuxen ålder likaså.
Jag sa till sjukgymnasten att allt kanske bara är en stor bluff? Hittepå för att någon kanske kan tjäna pengar på det?


Nu är jag och. Telma hemma igen, ute spöregnar det otrevligt.
Det blir mys i soffan och jag ska sätta fart med ett nytt stickprojekt!
 

Inga kommentarer: