måndag 21 oktober 2013

uggligt!

Och jo, den där tystheten i bloggen...
...jag har för första gången i mitt liv stickat en tröja!
Jag har alltid haft stora problem att förstå mönster och instruktioner, och att fullfölja dem, men jag har lyckats!

Vid några moment, tex när ärmarna skulle sättas i på rundstickan, fick jag tänka så mycket att jag blev övertygad om att det faktiskt kan börja ryka och till och med brinna om man tänker för koncentrerat. Fy sjutton vad jag grubblade utan att förstå, hjulet snurrade liksom på som en centrifug, men hamstern var död.
Men jag fick till det.
Och så här blev resultatet, tre dagar tog det!




Ser ni ugglorna?

Tröjan är inte blockad på bilderna, för Telma vägrade att ta av sig den efter hon provat den första gången.
Den är stickad i supermjuk Drops Big Merino!
Jag är så stolt över att jag lyckades så jag tänker att Nobelpriset kan vara på sin plats, eller åtminstone ett medlemsskap i Menza? 
 


 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Minst, på båda! Jättefin tröja!

/Görel

Malin sa...

Superfin, tycker du är grymt duktig och inte tantig!! Ugglorna på,, är ju lite ditt kännetecken :-)

Anonym sa...

Lyckliga dina ungar som kan få så mycke fint o hemstickat! Säljer du oxå eller har ni grymt mycke sjalar osv?;-)
// http://jejjemoteds.bloggplatsen.se