torsdag 31 oktober 2013

Tisdags-update


Jahaja, det här inlägget trodde jag att jag publicerade i tisdags, men det kom visst aldrig så långt som ut på nätet!

Hej Bloggen.

Det var ett tag sen.
Den energi jag har haft har jag lagt på tusen andra saker än att sitta vid datorn.
I fredags var mannen ledig och vi åkte in till stan för att köpa delar till min bil, det var ju en del som behövde bytas inför ombesiktningen. Jag passade också på att köpa en skrivare, något jag har saknat i många år.

Sedan har jag pysslat hemma, mest med ungarnas lekrum, sytt nya gardiner och småfixat lite.


Igår åkte vi och besiktade min bil som mannen lagat i helgen. Lite nervöst var det, för det var inte bara delar som skulle bytas rakt av, utan det var även nedslag på avgasvärdena. Jobbigt, för man kan ju liksom inte se om man lyckats fixa det med blotta ögat.
Men vi chansade på att värdena skulle bli bra med en service, oljebyte och nya tändstift och sånt.
Och det hjälpte! Perfekta värden och bilen blev godkänd!



 Denna veckan har barnen höstlov, så alla är hemma om dagarna.

Förutom på torsdag då Telma ska till dagis för jag ska på röntgen av hjärnan.
Även om det är väldigt drygt att ha huvudvärk i stort sett varje dag så hoppas jag att de inte hittar något avvikande.

 

Inga kommentarer: