torsdag 31 oktober 2013

Bloggar ikapp

Torsdag, redan eller äntligen eller what ever?

Höstlovsveckan har känts lång och kaosartat speedad. Trist väder, barn på högvarv.
När middagen är lagad och uppäten på kvällen är jag tom i huvudet och slut i kroppen. Och allt som jag tänkt ta tag i när barnen i bästa fall lugnat ner sig vid åtta-niotiden finns det ingen energi till. Blogga, mail som väntar på svar med mera.
Det är rörigt i mitt huvud.

Jag har varvat ner med min stickning, en uggletröja till mig själv har jag tänkt! Ärad vare tanten!
Snart är det bara ärmarna kvar, jag har kommit ganska mycket längre än bilden visar.

Färgat håret mörkare och klippt lugg har jag också gjort.

Jag trivs bäst mörk och var blond rekordlänge för att vara mig.

Imorse var jag på sjukhuset för att göra ct av hjärnan. Min husläkare tyckte att det var lika bra eftersom jag har huvudvärk nästan varenda dag.
Men jag tror inte att den kommer att visa något. Det var utan kontrast och var klart på tre minuter, det fanns väl inte så mycket invecklat att undersöka, eller så var det rent av tomt inne i skallen!

På eftermiddagen idag var det dags för Telmas treårskoll. Hon fick väl godkänt och var 89 centimeter lång och vägde 12,6 kilo om jag inte minns fel.

Imorgon är det fredag, och ännu ett sjukhusbesök i stan. Kanske man kan skicka en vikarie istället? Jag orkar inte åka!

Inga kommentarer: