söndag 10 november 2013

Tantexamen

Söndag som i Fars Dag.
Är det bara jag som tycker att mors och fars dag har förvandlats till ett reklamjippo med en konsumtionshets som luktar illa?
Vad hände med lite extra omtänksamhet, sovmorgon, hemmagjorda kort från barnen?

Annars så är det en helg som vilken annan. Telma är trotsigare än trotsigast och jag kan nästan säga att alla barnen anstränger sig till det yttersta för att bråka om så lite som möjligt med varandra.
Härligt.

Jag har försökt att ta det lite lugnt, och roat mig med att sticka. Det är så roligt att lära sig att behärska nya tekniker!


Och hoppsan hejsan så belönade jag tanten inom mig med finfina stickor. Hoppas leveransen går snabbt!

Jag köpte en ny rundsticka ny till mitt senaste projekt tidigare, snåljåpen valde den billigaste, man får vad man betalat för, men jag tänkte; hur stor skillnad kan det vara? Två pinnar och en kabel?
Den rundstickan var så dåligt gjord att den inte gick att använda, garnet hakade fast sig och fransades sönder i skarvarna.

Idag har jag tagit ytterligare en tantexamen också.
Jag har ställt undan alla mina pelargoner mörkt inför vintern.

Inga kommentarer: