torsdag 7 november 2013

Torsdag

Torsdag, dagarna ser ganska lika ut och rullar på.
Telmas dagisdagar denna vecka har inte varit lika positiva som tidigare, i måndags uppstod lite förvirring och missförstånd.
Fröknarna sa att hon varit lite ledsen på förmiddagen och längtat hem, sen vid vilan hade hon sett en annan pojkes mjukishund och sagt att hon ville ha sin hund, att hon hade sin hund på dagis.
Men fröknarna hade inte hittat någon hund i Telmas låda.
När jag hämtade Telma och tog hennes ryggsäck blev jag väldigt förvirrad när Telmas hund Hundis låg i Telmas ryggsäck. Den hade vi ju inte haft med oss!
Då visade det sig att den andra pojken hade en likadan hund och när ingen såg packade Telma ner "sin" hund i väskan. Hon kunde inte förstå att det fanns fler som var lika.
Så det blev tårar när vi lämnade tillbaka vovven.
När vi kom hem fick hon sin Hundis och igår när hon skulle till dagis packade jag ner Hundis åt henne.
Men hon grinade och ville inte bli lämnad. Oj vad det skar i mammahjärtat. Jag fick lämna henne gråtandes.
Jag ringde efter en stund för att höra hur läget var, och fröknarna sa att hon blivit lite gladare.

Idag är det picknick på dagis, så då var det lättare att få Telma att vilja åka dit. 



Själv har jag påbörjat en ny tröja, med världens mest komplicerade stickbeskrivning till. Herregud vad har jag gett mig in på?
Jag har haft en helt sinnessjuk värk i kroppen hela veckan och även händerna, men jag smörjer in dem med Voltaren, dethjälper lite så att jag orkar sticka i alla fall!




 Jag är himlarns nöjd med min stickade uggletröja, och har använt den flitigt redan, den är riktigt skön!
 

Inga kommentarer: