måndag 4 november 2013

ho-hooo

Måndag och vardag. Faktiskt välkommet!

Igår blev jag äntligen färdig med uggletröjan jag stickat till mig själv! Prick en vecka tog det och jag är riktigt stolt över att jag lyckats sticka en hel tröja!
Lite dåliga bilder på den, och den är inte blockad:
Nu hänger den uppspänd för blockning.
Mönstret finns på Ravelry, och i originalmönstret är tröjan kortare med rak nedermudd, men jag gjorde den längre i bak än i fram.

Jag stickade den också uppifrån och ner, istället för tvärtom som det står i mönstret.

Sticka ger mersmak och nästa projekt kan komma att kräva att jag utbildar mig till raketforskare för att lyckas med!

Annars så är barnen i skola och på dagis, jag tog mig knappt ur sängen imorse så jag tänker bara ta det lugnt tills de kommer hem igen.


 

6 kommentarer:

Hondjur sa...

Du är ju så vansinnigt duktig. Mina projekt går åt H*lvete allihop.
Tålamodet I tell you. Hur övervinner man den biten?
Jag vill ju så hemskt, hemskt gärna!
GAH!
Tips på den biten? ;)

Och tröjan är förövrigt skitsnygg!
kram

Cobra sa...

Snygg tröja på snygg modell! Imponerad!

Anonym sa...

Så jäkla tjusig tröja och så bra foton,ser riktigt proffsigt ut!

Anonym sa...

Glömde,ja du passar bäst i mörkare hårfärg,Fin!!

Junitjej sa...

Vilken fin tröja!

Linda sa...

Men jösses vilken snygg tröja, vilket jobb! Jag vågar inte ta på mig ett sånt stort projekt, är rädd att jag tröttnar på vägen och då blir det ännu ett "UFO" i lådan. Håller på att virka en kofta som jag nog hållt på med i snart en månad. Denna var dock riktigt snygg så lite sugen är jag iallafall.. :) Bra jobbat! :)