tisdag 17 december 2013

Full koll var det här?

Jag är svintrött.
Vid fyratiden imorse ringde mannen och väckte mig. Han hade kommit fram till jobbet, utan nycklar till skördaren. Han bad mig leta hemma vilket jag gjorde utan resultat. Nycklarna kom tillrätta från annat håll och jag lyckades somna om, typ tjugo över sex.
Tio över sju väckte väckarklockan mig.
Jag gjorde i ordning barnen, fick iväg de stora till skolan och Telma skulle till dagis.

Allt flöt på så himla smidigt trots att jag gick som i sömnen.
Telma var glad över att få träffa kompisarna på dagis och skuttade iväg till dem.
När jag gick till bilen ropade Telmas fröken på mig;
-Jo, jag skulle bara kolla... Har vi missat att hob skulle vara här extra idag?
Jag stirrade dumt och oförstående tillbaka.
-Det är ju tisdag idag, och vanligtvis är hon ju ledig på tisdagar...
Tillslut kopplade min hjärna. Jag har lämnat henne på fel dag! Hur jag kunde ta så fel vet jag fortfarande inte men jag skämdes så jag bara ville försvinna ner genom marken.
Det gick bra ändå, vi byter dag, hon får vara ledig imorgon istället.
Kom ihåg det. Ledig onsdag.

Inga kommentarer: