måndag 16 december 2013

Hotell och julbord

Helgen har varit lite extra lyxig.
Vi skulle gå på julbord med mannens förra jobb och hade barnvakt och bokat ett hotellrum åt oss. På Scandic i Uppsala där julbordet hölls.
Så roligt att få klä upp sig lite och äta gott i trevligt sällskap!
                      
Maten var fantastiskt god! Det fanns så sinnessjukt mycket olika saker på julbordet så man storknade!
Och det var riktigt skönt att slippa åka hem sent på kvällen och istället bara ta hissen ett plan upp och gå och lägga sig.
Dessvärre var det nog den obekvämaste säng jag någonsin sovit i. Och då hade vi ändå bokat ett av de finare rummen.
Sängen var så hård så mina axlar höll på att ploppa ur led om jag försökte ligga på sidan, och kudden var så hög att jag fick nackspärr.
Jag vaknade och kände mig överkörd av tåget på söndagsmorgonen.

Rättare sagt, jag känner mig fortfarande överkörd av tåget och känner mig lätt gråtfärdig över värken.

Idag har de här två huliganerna varit hemma med mig.
                     

Typ förkylda, men så som de orkat bråka idag orkar de garanterat med skola/dagis imorgon.

Inga kommentarer: