tisdag 10 december 2013

Nytt å nytt å nytt

Äntligen. ÄNTLIGEN!

Nu har vi en ny soffa som alla får plats i! Jag har hängt på blocket tills jag blev spyfärdig. Jag har tjatat och tjatat på mannen som av outgrundliga anledningar har svårt att förstå nödvändigheten i att förnya saker i hemmet. Och har svårt att inse att ska man hitta bra begagnat så får man antagligen åka en bit.
Så plötsligt hände det. Igår. En annons på blocket med en jättesoffa endast några mil härifrån, och priset var inte ens hälften av vad de brukar kosta på blocket!
Vilken tur att mannen skulle åka på kurs i Bollnäs igår, och att det visade sig att någon tagit fel på vecka så mannen fick åka raka spåret hem från Bollnäs igen och därmed hade tid att åka och hämta soffan.
Nu, när vi har vår nya jättesoffa, så undrar han varför vi inte bytt tidigare??
Typiskt karlar.

I ärlighetens namn har jag haft ett sjå att möblera i vardagsrummet idag så att soffan skulle komma till sin rätt, en hel del möbler har åkt ut i förrådet.
Men så nöjd jag är! Man kan vräka sig hur som helst i soffan. Nästa inköp kan bli en komradio så att vi kan höra varandra. "Divan 1 till Divan 2, kom?"
                 

Idag kom mina glasögon från Lensway också. Snacka om snabba ryck! Jag beställde i torsdags kväll!
Jag gillar bågarna, men känner mig osäker på om de kanske ser förstora ut på mig?
Och vilken skillnad på glasen!
När jag först satte på mig dem blev jag alldeles sjösjuk så fort jag rörde på mig, jag hade inte räknat med att de nya glasen skulle vara så mycket starkare! Men så bra jag ser! Både på nära och långt håll!
Men storleken... måste fundera...
                        

Annat som är nytt, men inte lika roligt är att läkarna meddelade mig i torsdags att jag måste sluta med concertan bums på grund av hjärtat. Så jag har varit utan sen i fredags.
Det har gått ganska bra, men jag är helt sinnessjukt trött. Och jag börjar fundera om concertan också hade någon slags smärtstillande effekt?
Värken har varit fruktansvärd.
Men det kanske ger sig. Det tråkiga är att jag har för ont för att kunna sticka och virka och sånt, och det gör mig rastlös deluxe.

Försöker bota det med några avsnitt av House.

3 kommentarer:

Malin sa...

Super med soffan! Börjar luta åt liknande att köpa för oss me,, men vi väntar tills alla rumpor blir större :-)
Glasögonen var jättefina på dig!!!
Kram fr Bohus

Vickan sa...

Hej! Jag har också ADHD och vill tipsa om det antidepressiva läkemedlet som heter Voxra som fungerar bra som LM om man inte tolererar Concerta. Jag hade det själv innan jag fick min diagnos. Lycka till, jag vet hur vidrig rastlösheten är. Kram!

LensWay sa...

Ja, visst är vi snabba? :-) Hoppas du blir nöjd med dina nya glasögon. Och kom ihåg att du får prova dina nya glasögon i 3 månader innan du bestämmer dig. Är du inte 100% nöjd får du pengarna tillbaka. MVH LensWay