torsdag 19 december 2013

Sjukhusbesök

Dags för neurologbesök idag.
Älskar att vakna med huvudvärk när jag måste köra in till stan.
Det känns på det hela taget inte så meningsfullt att åka på besöket, jag har sett noteringen från läkaren som mottog remissen och deligerade ut mig till en neurolog: "Tarlovs cystor ger inte smärta och är bara bifynd, sannolikt även i detta fall". 
Jag undrar hur och varför?
Om man får ett diskbråck som trycker på en nerv så får man väldigt ont, det vet alla.
Om man får en bunt jättestora cystor som trycker på och består av nervrötter, som vuxit sig så stora att de inte får plats men löst detta genom att pressa hål i skelettet i ryggen, då känns det ingenting?
Det är som uppdelat i läger, de flesta läkare i sverige verkar inte ha hört talas om mina cystor, en del har gjort det men vet att de inte kan ge några symtom, och en liten del anser att de skapar smärta och neurologiska störningar.
Det var för övrigt en svensk som gjorde upptäckter om såna här cystor, Bror Rexed, förutom den man som cystorna är uppkallade efter.

Vi får väl se hur det går idag, jag orkar inte riktigt bry mig, cystorna är bara en del av cirkusen i min kropp.
Dags att klä ut sig till människa.

1 kommentar:

Monica sa...

Hmmmm... att vissa läkare inte tänker är väl också ett bifynd... Nåja jag skulle kunna gissa på att det skapar ett visst tryck på dina nervrötter eller också en kemisk reaktion. Jag skulle inte våga sticka hål på dem. Nu önskar jag att de skrumpnar och försvinner för alltid så du får må bättre. Kram!