lördag 18 januari 2014

Ekg

Två sömnlösa nätter...
I torsdags åkte jag till sjukhuset för att få ett långtids-ekg påkopplat. Min läkare skickade remiss i höstas eftersom jag då hade kraftig hjärtklappning varje dag. Men det tog visst ett par månader innan remissen togs hand om och hjärtklappningen gick över strax före jul, strax innan jag fick sluta med concerta.
Det ska inte gå för fort i sjukvården, då kan man ju faktiskt råka få reda på vad som var fel.
Så det kändes ganska onödigt att gå med ekg hemma i två dygn, men jag var tvungen att göra det för sakens skull.
Fy farao vilken plåga det var! Jag som inte är allergisk mot något fick nån slags reaktion på tejpen som satt över ekg-knapparna och fick en helvetes brännande klåda.
Helt omöjligt att sova med den klådan och en massa sladdar. 
När jag fick koppla loss apparaten i morse trodde jag att huden skulle vara skinnflådd under, men det såg inte så farligt ut, huden var bara röd och som uppluckrad. Usch och fy.
Så idag har vi varit till stan för att lämna in ekg:t igen.
Vi passade på att stanna till hos svärföräldrarna för en fika också och kom nyss hem.
Jag är så trött så ögonen svider, så jag tänker inte göra så mycket mer än sitta i soffan med min stickning ikväll.
                        

1 kommentar:

A sa...

Usch och fy. När jag låg inne för hjärtstoppet förra året så fick jag samma reaktion av klistret på EKG-knapparna. Inte så illa av de som satt längst ner men de högre upp...fy sjutton!