onsdag 22 januari 2014

Tova

Det är mer regel än undantag att det är tyst från mig här i bloggen.
Det händer ju liksom inte så mycket. Jag har inte så mycket roliga historier att dela med mig av.
Imorse fick jag i alla fall iväg Telma till dagis. I pyjamas under overallen. I måndags fick hon vara hemma från dagis för hon bråkade så kopiöst mycket om vilka kläder hon skulle ha och hon skulle absolut ha foppatofflor, så jag orkade helt enkelt inte med striden.

Annars så har jag stickat så fort jag haft en lugn stund. En bra aktivitet när man har kraftig huvudvärk vareviga dag.
Idag blev jag klar med stickningen.
Den blev.....
                        
.....stor.

Det ska bli en väska. I skrivande stund far den runt i tvättmaskin för att tovas. Jag är inte lite nervös över det. Jag har aldrig tovat i tvättmaskin förut.
När jag hämtade Telma på dagis smet vi in på loppisen i byn, jag letade efter något tyg att använda som foder och hittade en svart kjol och en lila tunika i glansigt tyg.
Något av de borde passa!
                     
Nu måste jag gå och stoppa tvättmaskinen och se vad som hänt!

2 kommentarer:

Monica sa...

Hoppas tvättmaskinen överlevde ;) Foppatofflor mitt i vintern haha! Ja se barn :)

Malin sa...

Så häftigt! Ska bli roligt att se det färdiga resultatet!!