lördag 11 januari 2014

Lätt hyperpysslig

Ja, just nu måste jag ha något pyssligt i händerna hela tiden!
Så sen sist har jag hunnit virka mig en mössa, och jag har sytt en jättestor kanin till Telma.
Och kläder till den.
                     

Den är lite längre än Telma från öra till tå.
Klänningen har jag sytt av ett tyg från en gammal skjorta som gått sönder.
                     
...och koftan är omsydd från en favoritkofta som Telma hade när hon var mindre. Det är roligt att återanvända kära gamla barnkläder, så blir kaninen mer personlig!
Kaninen fick heta Fröken, och hon är störst av alla kaniner.
Telma lyssnar på Fröken och gör som hon säger, igår somnade hon till och med på beställning när Fröken sa åt henne att det var dags ^^

Jag kunde inte låta bli att knäppa ett kort på en del av alla figurer jag sytt eller virkat. Några saknas på bilden, men det är en hel del i allafall och de flesta gjordes förra året.
                     

Inga kommentarer: