onsdag 19 februari 2014

Onsdag

Mitt i veckan.
Förmiddagen bestod som vanligt av plock och fix och matlagning. Varvat med skjuts av barn. Varvat med ullfärgning.
På eftermiddagen blev jag som attackerad av supervärk i hela kroppen och magont från hell.
Men jag behövde ändå släpa mig ner till byn och hämta ett av barnen. Och jag gick in på loppisen i byn, jag visste vad jag letade efter och jag hade sett det där förut så det gick fort.
En nystvinda!
10:- kostade den, helt felfri och ganska välbehövlig.

I synnerhet som jag fick hem min garnnystarmaskin idag också! Jag hittade en billig sån på fyndiq.se!
När jag kom hem igen fick jag lov att ta värktabletter och lägga mig på soffan.
Men till sist kom den där rastlösheten, jag bara MÅSTE spinna klart mitt garn av handfärgad ull!
Och klart blev det:

Mäkta stolt är jag.


Och den turkosa färgen blev bra när det var spunnet!

Efter jag nattat ungarna smög jag ner igen till köket och färgade en omgång ull till. Finull denna gång.
Man ljuger om man säger att det luktar gott i köket nu.
Gratinerad kofta med vinäger ungefär.

Det ska bli spännande att se färgresultatet imorgon när ullen torkat!
Nu är det verkligen dags att sova.

3 kommentarer:

Monica sa...

Det går ju bra för dig :) Blir fina nystan. Snart kan du sticka din unika tröja som garanterat ingen har :)

Annmarie sa...

Oj, så snyggt det blev! Vad kostade nystarmaskinen?

marie sa...

199:- kostade nystmaskinen :)