måndag 24 februari 2014

Spinningsvärk

Usch, idag har visst hevetet brakat lös i min kropp.
Det känns som ingen kroppsdel sitter där den borde, höfterna är extra glapa och klonkiga och ryggen är garanterat till salu.
Tråkigt nog börjar det kännas rejält i fingrarna också att jag har börjat spinna.
Men jag tänker inte låta kroppen vinna!

Sen sist så har jag spunnit ullen jag färgade med Kool Aid.
Först var den lite för rosa för min smak.
Så jag färgade den färdigspunna härvan igen med kool aid för att få en mer rostbrun färg, och då blev det såhär:
På spinnrocken nu sitter början till ett superhärligt gulflammigt garn. Typ senapsgult. Jag blev helt såld på färgen och jag köpte ullen färdigfärgad.
Ändå kan jag inte låta bli att tycka att det känns lite tråkigare att spinna när det är mer "halvfabrikat" jag spinner.
Som om att jag egentligen inte gör så mycket själv.
Men jag tror det blir fint!
Fast jag måste lära mig att spinna ännu jämnare! Fortfarande så blir det vissa tjockare partier i tråden, men det går bättre och bättre!