onsdag 26 februari 2014

Monsteronsdag

Seg dag idag och ont i varenda kroppsdel.

Imorse lämnade jag ett monster på dagis. Ett självutnämnt monster.
Telma var så glad över att klä sig i nästan bara vossatassarkläder, så hon bestämde sig för att vara ett vossatassmonster själv! Svarade helt sonika inte om man ropade Telma, bara om man ropade Monster.
Tydligen så fortsatte hon att vara monster hela dagen på dagis också :)
                                  
Förresten, en smart liten detalj på munkjackan från Vossatassar; snörerna till luvan är fastsydda, de går alltså inte att dra åt luvan utan sitter bara där och ser snygga ut, utan att det är någon fara att de dras åt av misstag när barnet leker!


Jag har spunnit färdigt en härva av den guldgula ullen. Färgen är helt fantastisk och jag blev riktigt nöjd!
Eftersom jag har så ont i ryggen och svårt att orka sitta såg jag mig om efter något bekvämare att sitta på vid spinnrocken, och upptäckte att jag satt perfekt i ungarnas lilla minifåtölj!
Då kunde jag luta mig tillbaka och vila ryggen samtidigt.
På en vanlig stol är det inte en chans att jag når ner till golvet om jag lutar mig mot ryggstödet.
                                    
Jag blir så stolt över mina spunna härvor att jag inte vill nysta upp dem och använda dem, de ser så fina ut när de ligger härvade i en korg!

Inga kommentarer: