torsdag 27 februari 2014

Zombietorsdag

Sinnessjukt trött.
Jag mådde uselt hela kvällen igår, så mycket extra värk på både gamla och nya ställen. Armbågarna, jag har aldrig haft problem med dem förut.
Inte kunde jag sova inatt heller.
Det var så konstigt, jag hölls vaken av en konstig känsla från höfterna ner till fötterna.
Det liksom kittlade djupt inne i benen, som ända in i märgen, samtidigt som det värkte som en konstig växtvärk. Men mest irritterande var den där krypande kittlande känslan.
Så har jag aldrig haft förr.
Sedan, vi två tiden hörde jag att Loke gick ner.
Jag låg kvar och lyssnade, kanske han bara skulle gå på toaletten?
När han aldrig kom upp igen gick jag ner för att se efter.
Då satt han i mörkret i soffan och trodde att det vár morgon!
Jag fick honom att gå och lägga sig igen, men själv kunde jag inte somna helt, bara halvslumra för den där obehagliga känslan i benen.
När klockan sen ringde var jag mer död än levande, fick iväg de stora till skolan och lämnade Telma på dagis.
Jag känner mig fortfarande trött som en zombie så jag tillåter mig att ligga på soffan och sticka.

Jag kunde inte låta bli att börja sticka utav mitt fina guldgula garn.
Det är otroligt mjukt att sticka med!
Det ska bli en sjal med löv!

Och se så fint min lilla nystmaskin nystade upp garnet!

Förresten har jag fått veta att det kan ha varit svårt att lägga in kommentarer här i bloggen. Det är åtgärdat nu!

4 kommentarer:

Renathe Schneider sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Renathe Schneider sa...

Snyggt garn och påbörjad stickning!
Hoppas du hinner med en liten tupplur på dagen innan barnen kommer hem!
Kram!

Monica sa...

Känns det som det vibrerar? Jag har haft det problemet en kortare tid. Måste vara nerver som spökar.

Monica sa...

Nu var jag för snabb. Fin stickning :) Inte lite avund att du stickar så fint.