torsdag 2 februari 2012

Degig

Hemma igen och har hunnit få i mig lite lunch.

Det blev mycket prata hos sjukgymnasten idag. Och jag fick en bunt med papper med saker att tänka på när man rör sig och träningstips vid EDS.
För sjukgymnasten säger att jag i praktiken har det. Men hon kan ju inte ställa diagnos. Däremot kunde hon inte förstå varför jag inte fått den diagnosen tidigare.
Jag har tydligen alla tecken och även en speciell konsistens i huden, töjbar och mjuk. Typ degig antar jag?

Min hemläxa blev att göra allt jag gör i vardagen. På ett bättre sätt som inte provocerar lederna. Lätt? Nä.

Nu ska jag försöka piffa till degen i ansiktet med lite sminka och göra barnen redo  för att åka med mamma och hämta min bil!

 

2 kommentarer:

tove sa...

vad kan man få för hjälp när man får en diagnos? Vill du bli heltids sjukskriven? Är du mammaledig nu eller är du hemmamamma.? Vad vill du göra sent när barnen är större? Jag har inte följt bloggen så länge så jag vet inte vad du gjorde innan telma föddes. Oj nu kom alla frågor jag haft ett tag i samma inlägg, Sorry! Bara nyfiken liksom :-)

mumari.com sa...

För mig så gör en diagnos inte mer skillnad än mest en bekräftelse, hela mitt liv har jag haft småkrämpot, och i femton år stora problem med smärta och annat som hör denna sjukdom till, men jag ingen har sett helhetsbilden så jag har bara fått känna mig gnällig och jobbig.
Det finns ingen medicin som hjälper eller så, men chansen att få rätt sorts sjukgymnastik och sånt antar jag ökar.
Jag är mammaledig, snålar så mycket jag kan påp dagarna och målet är att kunna vara hemma med Telma relativt länge. Jag är inte för dagis till barn under tre år om det inte är ett absolut måste.
Så innan Telma kom var jag hemmamamma med Loke, för det har jag bla jobbar innom vården och inom skolan.

Och välkommen till min blogg också :D Ibland är jag dålig på att välkomna nya läsare oh jag har svårt att hinna med att kommentera tillbaka!
Kram!