måndag 6 februari 2012

Måndagsgnället

God morgon Måndag!

Fy sjutton vad kallt det är idag! Även om det inte är lika många minusgrader så blåser det massor och då känns det mycket kallare. Och huset blir mer utkylt, 14 grader inne när jag gick upp. Brr.

Den där blogglusten är det sisådär med som ni kanske har märkt.
Jag är så himla off och det värsta jag vet är att gnälla. Och då vet jag int just nu vad jag ska skriva om, för all annan energi har liksom bara runnit av mig.
Jag har sådan hemsk värk hela tiden och den borrar in sig i min hjärna. jag har ingen ork till något, ingen inspiration, ingen matlust, jag är så sjukt trött hela tiden så vad finns det att skriva om känner jag?
Jag vill inte trötta ut era öron och bli den där gnällkärringen. Ändå vill jag ju blogga. Det känns som om jag måste komma över någon slags tröskel, jag vet bara inte vilken eller hur?

Jag är rädd att vara en belastning för de jag lever med, för mina vänner och också mina bloggläsare (sjukt va?). Det syns inte att jag har ont, var jag har ont, när jag har ont, alltså finns det inte och jag är antagligen bara överkänslig. Lite så känner jag.

Ja, lite måndagstankar från mig liksom.

5 kommentarer:

mumari (@mumari) (@mumari) sa...

MuBlogg Måndagsgnället: God morgon Måndag!
Fy sjutton vad kallt det är idag! Även om det inte är lika många mi... http://t.co/eCntnI8A .

mumari (@mumari) (@mumari) sa...

Måndagsgnället http://t.co/bkqVI1s1

Eva H i Metbäcken sa...

Ja det jobbigaste med att ha ont som vi har är att det inte syns på oss... Man kan få kommentarer som: "men du ser ju inte sjuk ut!", "hur kan du ha ont, det märks ju inte på dig" osv osv

Gaaahhhh!
Det stör mig enormt!

Jag mår ju precis som du - ont överallt, energilös, orkeslös, mår pyton + att jag numera har väldigt lätt att grina också... Det är skitjobbigt!
Ändå drar man ofta på den "glada masken" och försöker så mkt man kan att vara den vanliga, glada människan som orkar allt precis som förut... Just för att, som du säger, inte vara en belastning!

Det ÄR jobbigt - MEGAJOBBIGT! Därför får man gnälla. Man måste ut med det annars går man under till slut!

Stor varm styrkekram - jag vet precis hur du känner det ♥

Trubaduran sa...

Stå på dig!
Se till att du får den hjälp du behöver. Jag fick diagnosen Fibromyalgi för snart ett år sedan, efter 25 års smärta och nu har jag äntligen fått den hjälp jag ska ha. Jag är inte bitter för det men tycker synd om mina barn som kunde ha fått en piggare mamma för länge sedan .... om nu den här hjälpen hade funnits då.

Carina sa...

Hej

Jag tror att kylan inomhus & utomhus gör att du har mer ont... lederna "stelnar"=smärta. Smärta blir man oerhört trött av!! Försök lägg dig i ett varmt bad och elda på i huset!!

Hoppas att du blir bättre.
// carina i Skåne