måndag 5 mars 2012

Jag är inte sjuk, jag har ett syndrom.

Jaha, god kvällens!

Jag dör av tröttma och känner mig så sönderbryten i varenda led i kroppen.

Summering av dagen lite kort så där:

  • Temas öronbesök gick bra. Hennes öron ser fina ut nu. Avvakta med rör.

  • Mitt ÖNH-besök; Typ i onödan. Doktorn kunde inte kolla yrsel när den inte fanns liksom. Surprise! Vad var det jag sa?

  • Läkarbesök i Uppsala; Jag har EDS typ 3/HMS. Jag uppfyller alla kriterier?. Jag är inte sjuk. Jag har ett syndrom. Lite defekt.


Nu ska jag slänga ihop en middag till mig och barnen!

4 kommentarer:

Petra sa...

Vad är det om man får fråga?

Görel sa...

Vad skönt att du fick svar på den frågan! Nu är det förstås en massa frågor kvar, t.ex. vad kan man göra åt det?

Maya sa...

Usch lider med dig, jag har fortfarande inte fått någon diagnos, men blir mer och mer orolig för jag har fått skit ont i händerna de senaste månaderna :( så det blir tillbaka till läkare för massa stickande och petande på mig igen *suck*

Eva H i Metbäcken sa...

Skönt iaf att äntligen ha fått en diagnos, även om det "bara" är ett syndrom.
Jag har själv suttit o läst lite nu om din diagnos och kan lätt konstatera att jag uppfyller en stor del av kriterierna och frågeformuläret som läkarkåren använder för just EDS/HMS... Hittade slutligen även detta: "Många (uppåt 40%) med fibromyalgidiagnos visar sig uppfylla kriterierna för HMS".

Hmmm - kanske man skulle söka utredning för detta med... Fibro-diagnosen är ju redan satt så... :/