måndag 5 mars 2012

Sjukhusdag

Big Brother + virka = kulturkrock?

Ja, det kändes så igår kväll när jag satt och och virkade till BB.



Idag är dagen då jag ska klämma in hur många sjukhusbesök som helst. Eller i alla fall tre.
Efter lunch ska Telma till ÖronNäsaHals på Akademiska, dom ska se om hon behöver rör i öronen. Precis efter är det min tur på ÖNH, dom tror nog att dom kan se varför jag periodvis har yrsel
Det tror inte jag, nu var det flera månader sedan jag hade det, men jag vet ju att det kommer tillbaka ett par gånger om året. Men som allt annat med mig så är jag säker på att det inte syns på en vanlig undersökning.

Efter ÖNH är det ett litet glapp, och sen ska jag till en vårdcentral i Uppsala, för att träffa en läkare som förhoppningsvis kan hjälpa mig med mina överrörliga besvär. Jag har just inga större förhoppningar, men jag är glad om han inte bara lutar sig tillbaka och säger att "jag är en märklig flicka, ta en ipren om du har ont", som läkarna på min egen vårdcentral sagt.
Jag har skrivit ner alla miljarders krämpor på ett papper, men jag vet inte om jag tar med det till den nya läkaren, jag känner mig så hypokondrisk, men samtidigt vill jag ju att allt ska komma med och jag vill ha hjälp!

Jag ska möta upp min mor inne i stan innan alla läkarbesök börjar, så ska hon hjälpa mig med Loke och Telma.

2 kommentarer:

Tove sa...

hoppas allt går bra idag! Det är inte Kristallsjukan du lider av med yrsel. Kolla på Internet om det. Jag lider av det och man kan ha det olika svårt. Men det kan man kolla hos en ögonläkare kollar ner i ögonen och kollar i i vilka gångar i öronen Kristallerna har lossnat.

Hondjuret sa...

Håller alla tummar för att allt går din väg idag ...
Och att tandjäveln (som inte finns längre) blir bra!