fredag 23 mars 2012

Skorna gör doktorn

Nart ska jag ta med Loke och åka till vårdcentralen för att få svar på hans prover. Jag tänker att om det varit något farligt med att han hade för lite vita blodkroppar så borde vc ha ringt redan igår, så jag behöver nog inte oroa mig nu..

Själv ska jag också lämna blodprov. Min nya husläkare jag träffade igår kikade igenom min journal och såg att på ett av proverna jag lämnade i januari när jag försökte få hjälp med allt av den dåvarande husläkaren visade på att jag hade lite brist på något "folat" eller vad det nu hette.
Det var väl inget farligt, men det borde följas upp med ett nytt blodprov tyckte min nya doktor.

Det känns bra med en doktor som vill kolla upp saker ordentligt i stället för att bara försöka bli av med mig och mina udda och onormala symptom som jag är van vid.
Som jag skrev på min facebook;
"Jag förstod på en gång att den nya husläkaren var bra när jag såg hans skor. Vita converse i skinn." 

1 kommentar:

Eva H i Metbäcken sa...

Du måste börja tänka såhär istället:

Jag är unik!

Lycka till idag nu, och hoppas ni har lika härligt väder som oss här oppe!
Kram från en annan som är unik =)