torsdag 19 april 2012

Kväll och gnäll

Efter både mollepect och bricanyl andas Telma äntligen lite lättare och har somnat för natten.
I vanliga fall när hon blir tungandad och rosslig så är hon också kruppig, men det är hon inte nu. Hon bara väser och låter illa när hon andas.
Jag ska ringa vc så fort de öppnar i morgon bitti och hoppas på en tid.



Själv funderar jag på att gå och lägga mig och sova nu jag också, jag är sjukt trött.
I morgon ska jag till sjukgymnasten igen. Gör jag något annat än ränner på olika sjukinstanser??
Jag fick svar på röntgen idag och som jag trott så visade den inget. Jag vet att min husläkare hoppades på att något som skulle gå att åtgärda skulle upptäckas i axeln och höfterna, men efter samtalet med läkaren som ställde diagnosen igår inser jag att det bästa är att inget hitta. Att värken beror på överrörligheten.
För oavsett om man skulle hitta något fel som artros eller så, så är det inte självklart att det går att fixa med en operation eller liknande som man kan göra på normala människor.
Min kropp är inte gjord för att opereras i och de har ju egentligen de tre tidigare operationerna som alla blev misslyckade bevisat.
Frågan är bara VAD man ska göra åt mina glappa och onda leder?
Tidigare har läkare sagt att det blir bättre när jag blir äldre och kroppen stelnar av ålder. Då blir jag ju mindre överrörlig. Nu vet jag att det är bullshit.
Jag blir inte mindre rörlig fö att jag blir stelare. Jag blir mindre rörlig för att jag har ont.
En sån där typ våtdräktsoverall? Fast tight som fan? En sån kanske kan hålla ihop mig?

Nej, sluta gnäll nu. Jaja okej då, god natt!


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: