söndag 1 april 2012

Normalt?

Ja jag gnäller jag, men jag måste undra om någon vet...

När jag har så här himla ont i axlar och handleder och fingrar och överallt, så svullnar blodådrorna upp på händerna till och från. Och det känns som om handen ska sprängas!

Håller jag upp handen så blir ådrorna så klart mindre, men så fort jag har handen under brösthöjd så sväller det och värker mer. Men det kanske är helt normalt? Alla kanske har så?
Jag vet ju inte, jag har ju hela mitt liv trott att de flesta konstiga saker jag kan göra med min kropp är normalt, att alla kan det, men där har jag ju haft tvärfel.

Ungefär så här ser det ut (skit i färgen, det var olika ljus):



Jämfört med den övriga värken jag har i kroppen så är detta egentligen en fis i rymden, så jag har inte riktigt orkat säga det till doktorn.

- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

Eva H i Metbäcken sa...

Jag ser ut sådär på händerna jag med i de där olika lägena. Men min mor och jag har iofs alltid haft väldigt synliga och upphöjda ådror på händerna så jag vet inte om det har med min värk att göra.

Malin sa...

Läskigt, precis så är det för mej också! Och visst är det konstigt vad mycket man kan normalisera...faktiskt lite jobbigt att inse att man "inte är som andra"!
Kram