fredag 27 april 2012

Om rådjursmössor och korsetter

Så rörig och stressig eftermiddagen blev!
När Rådjurs-Hanna och lilla Hillevi kom Dröjde det inte länge innan jag var tvungen att åka till sjukgymnasten.
Men vi hann med en snabb fika med te. Eller, jag fick dela mitt te med Telma för hon är tokig i te, hon ska smaka på tesked. Trodde jag tills hon tippade ut hela koppen på mattan i vardagsrummet. Tur att det var kallt då.
Lilla Hillevi fick den första rådjursmössan jag sydde till Telma, den var ju i minsta laget för Telma, men att växa i för Hillevi!









Sen lastade vi in Hillevi och mina barn i Hannas bil och hon åkte med dem hem till sin mamma, och jag for till sjukgymnasten och bröt ihop lite.
Jag sa att det kändes jobbigt att jag alltid kom dit med nya akuta krämpor, bad om ursäkt för det och grinade lite, förklarade hur hopplöst det kändes och undrade om det ens var någon idé att jag fortsatte att gå?
Sjukgymnasten sa att hon liksom inte räknat med annat beträffande mig och min sjukdom, det är så det är och man får göra det bästa utav det.
Vi provade också att tejpa min axel idag med sporttejp. Det ska kunna hjälpa axeln att hålla sig i rätt läge.
Men det var väldigt obehagligt. När axeln hamnade i rätt läge domnade handen delvis bort, och dessutom töjde min hud ut sig och höll inte emot för tejpen, så det funkade så där.
Jag fick ett nytt bälte för fogarna. Ett mycket bredare, snarare en ryggkorsett än ett bälte.
Det ser hemskt fult ut (varför gör man sådana där saker hudfärgade? Tror dom att dom liksom inte syns då? Det blir som ännu mer tantigt bara!) men den satt mycket bättre och höll ihop fogarna ordentligt.

Jag kom hem för nån timme sedan, de små blir kvar och leker med Hannas småsyskon ett tag till innan hon kommer hit med dem och de stora är hos sina kusiner. Alltså är jag helt barnledig.
Jag tänkte passa på att få vila lite på soffan men då ska det så klart hålla på och börja åska!
Regnet vräkte ner, det stormade och åskade, och jag är livrädd för åskan så inte gick det att vila då!
Men nu skiner solen igen, kanske jag kan ta en liten powernap bara innan de stora ska hämtas!

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: