torsdag 10 maj 2012

Bloggångesten

Jag har bloggångest.
Jag har inget roligt att berätta för er längre. Jag bara är. Glider runt och gnäller.
Det är så just nu, min vardag består av mycket värk och trötthet. Allt har kommit så förlamande fort över mig det senast halvåret att jag inte hänger med själv, jag försöker att bara flyta ovanpå. Jag har svårt att se saker positivt just nu och jag börjar inse att den där dagen jag väntar på kanske inte kommer. Den där dagen då jag vaknar upp och all värk i lederna bara är poff borta och fortsätter att vara det.
Det kanske tar ett tag att lära sig att leva med det, jag vet inte.

Jag har ångest för att jag är en trött och tråkig fru och mamma. Och för att jag är en trött och tråkig bloggare. En gång i tiden var jag ganska rolig.
Jag kommer inte att sluta vara varken mamma eller fru eller bloggare för det.

Jag ska försöka komma ur den här jävla smärtspiralen, jag ska hitta inspirationen igen. Snart hoppas jag. För så här vill jag inte ha det.

Bara så ni vet.


- Posted using BlogPress from my iPad

6 kommentarer:

Yohanna i Las Palmas sa...

Âh sâ trâkigt att höra.
Bloggtorka är trist nog, men smärta ovanpâ det blir JÄTTEledsamt.
Hoppas sâ att det blir bättre fort fór dig.

Hälsningar
Yohanna

Eva H i Metbäcken sa...

Det TAR tid att acceptera smärtorna och att lära sig att leva med dem... tyvärr! Själv har jag ännu inte till fullo accepterat att jag ska ha så här ont, och då är det ändå 20 år sedan jag började "jobba" med att försöka inse detta. *suckar*
Man måste försöka att inte tänka så långt framåt i tiden - istället får man ta tag för dag, och försöka göra det bästa av varje enskild dag. Det gäller att se de små, små glädjeämnena som finns i ens liv varje dag, och att inte fokusera på den eviga smärtan. Skitsvårt är det!!! Men det går... till slut!

Stor varm kram

Sofie sa...

Vi överlever, vill man inte läsa så kan man låta bli. Jag tycker det är bra att du är ärlig med alla dina känslor.

Emma sa...

Jag tycker absolut INTE att du är tråkig!
Det är ju såhär din vardag ser ut och vill man inte ta del av den så kan man ju låta bli att gå in här, förstår att det är skönt för dig att skriva av dig också och få all frustration och ilska ur dig.
Jag har inte sån värk som du har men förstår att det måste vara knäckande.
Jag gillar i varje fall dina inlägg vare sig dom handlar om värk, barn eller vardagspusslet, du skriver bra och roligt och jag avundas hur du lyckas få alla inlägg så fängslande att läsa.
Keep up the good work Mumari!!

(förresten, såg på en affär här i stan att dom hade rådjursströare för salt och peppar. I rosa. Jag köper dom gärna åt dig och skickar per post om dom finns kvar & om du är intresserad, kostade bara en tia stycket.)

mumari.com sa...

@Emma, Åh vad din kommentar värmde!
Du får jättegärna köpa dem åt mig! Men jag kan betala!
Kram

camilla sa...

Har inte din sjukdom men har en reumatisk sjk som finns i min släkt som nu börjat visa sig mer och mer..Smärtan är outhärdlig i bland men det får gå..Har ingen diagnos än men då halva min släkt har samma symtom så..Läkarna svarar bara med gå ner lite i vikt så ska det bli bra, har vägt 56 hade värk gick upp 40 med Alfred värken fanns kvar gått ner 25 samma sak =)
Så nej du e inte tråkig du har bara ont och då går tiden till det viktigaste!