lördag 12 maj 2012

Efter regn kommer solsken...

....och efter solsken kommer regn?
Jag vet inte hur lång promenaden runt djurparken är, två kilometer kanske?
Att gå i maklig takt och titta på djuren, upp för en brant backe och ner för en brant backe.
Jag har en höft som hoppar snett för varje steg jag tar. Vissa dagar mer, vissa dagar mindre, och efter två mindre lyckade operationer i den höften så är jag lite... överkänslig i den.
Men det får vara värt det, att jag inte riktigt tar ett endaste steg nu utan att se ut som Ringaren i Nottredam för att det hoppar och gör försatans ont, för är det något som får mina ögon att tindra så är det just att få gå runt och titta på djur. Det är bland det bästa jag vet och i morgon är en ny dag, när höften har fått vila över natten mår den säkert mycket bättre.
I kväll kan jag sitta inlindad i en filt i soffan och bara vara nöjd över en härlig dag!



- Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar:

Malin sa...

Blä, usch...känner igen - att man får igen...(har just skrivit ett liknande inlägg själv!) Hoppas att du slipper få så surt efter imorgon - håller tummarna!
kram