fredag 15 juni 2012

Fingerpysslat

Vilken seg dag det har varit idag, kvavt i luften och tungt i huvudet. Jag och småbarnen har lallat runt som om det varit morgon hela dagen.

Sen har jag pysslat lite också.
Jag har ju väldigt överrörliga fingrar som böjer sig bakåt vid belastning och det gör himla ont. När jag var yngre fick jag plastringar av arbetsterapeuten som skulle förhindra att fingrarna böjdes åt fel håll.
Men jag använde dem inte för att det syntes att de var för att det var fel på mig.
Det finns olika i metall och silver att beställa, bland annat ett svenskt företag gör i silver, men det kostar ju skjortan och jag tycker de ser klumpiga ut.


20120615-160457.jpg
Men ärad vare Gud i höjden, detta har jag gjort i slöjden som jag brukar säga.... så det har jag pysslat med idag!
Jag har gjort en testring i fjäderstål. Den fyller sin funktion men jag måste komma på hur jag kan fästa ihop ändarna på insidan på ett bra sätt som inte skaver.
Meningen är ju att den mer ska se ut som ett smycke, och jag behöver ju på fler fingrar så jag vet inte.... men kanske något att utgå ifrån?
Pärlan som sitter på var från början guldfärgad, men färgen skavdes av på en gång så nu är den genomskinlig, men fina pärlor att dekorera med går ju att skaffa!
Åh vad jag önskar att jag var någon slags smyckessmed!


20120615-160805.jpg
Det finns liknande modeller i stål i USA, men fortfarande ganska klumpiga tycker jag. HÄR bland annat.

Helst vill jag ju inte ha något alls på mina fingrar, men kan det minska värken och göra att jag kan använda fingrarna mer så är det ju värt det.
...tror jag.

2 kommentarer:

Maria sa...

Man vänjer sig vid det mesta! Hoppas det lindrar lite :)

Sister Moonshine sa...

Mäh! Det där var något nytt för mig. Har aldrig sett eller hört talas om det. Funkar det bra på dig, säger du? Då kan det kanske vara värt med "the real thing" om det kanske dessutom är snyggare. Du är verkligen påhittig och försöker få din vardag att fungera. All eloge till dig som kämpar så.