lördag 16 juni 2012

Lördag

Mannen var ganska billig i morse när larmet som han glömt att stänga av ringde klockan sex.
Efter att ha sovit dåligt på grund av all värk så försökte jag få ligga och dra mig ändå i sängen, men tillslut blev jag tvungen att masa mig ner med Telma som tjatade om välling.
Medan hon drack välling och tittade på Bolibompa fick jag blunda en stund på soffan. Ovärderligt.

Jag har haft så himla ont i ryggen så igår när vi var på kalas skulle svägerskan hjälpa mig att få ut låsningarna i ryggraden genom att ta armkrok med mig rygg mot rygg och lyfta upp mig, ja, ni förstår?
Det måste ha funkat för det knäppte som do-re-mi-fa-so-la i kotorna. Men jag hade inte räknat med att axlarna fan skulle lossna, att dom inte skulle orka med min kropps vikt.
Så nu är hela kroppen i oreda istället och jag känner mig inte så jävla uppåt.

Jaja, det blir väl bättre. Idag tänkte jag försöka fortsätta experimentera med fingerringarna. Efter att ha testat den jag gjorde igår på ena fingret så känner jag vilken nytta den gör. För värken i den leden har minskat betydligt jämfört med de andra fingerlederna som fortfarande böjs åt fel håll!



20120616-101148.jpg

1 kommentar:

bodil sa...

för din rygglåsningar har jag ett tips som inte tar på axlarna oxh som man kan göra själv. Sätt två tennisbollar i en strumpa och knyt dem tight.
Ligg på golvet på rygg med bollarna under dej så att 2dalen" i bollarna blir dår ryggraden är...
rulla upp och ner längsbollarna eller/och gör som sitt ups på bollarna på olika nivåer i ryggen...ibland tar jag hjälp av maken...korsa armarna över bröstet och ta ett djupa andetag på utandningingen ber su någon pressa försiktigt på dina armar, passa då din axlar!

Att släppa på låsningar är ju som med allt annat...det finns "två skolor"... en del rekomenderar det för att stävja muskelkramper andra förkastar detför att man blir lösare...sen är det väl upp till var och en vad man tror på...men jag låser upp allt så fort jag kan:)