söndag 17 juni 2012

Ringar

Jag är envis.
Efter en hel del slit och fördärvade fingrar har jag nu kommit på hur jag ska göra egna så kallade eds-ringar för överrörliga svanhalsfingrar.
De är ganska precis som jag vill ha dem, tunnare än de man kan köpa i silver, och med någon dekoration på så att det mer ser ut som om jag gillar konstiga smycken än behöver stöd för fingrarna.
Jag måste dock komma på ett sätt att få pärlorna att inte glida omkring, kanske stenlim funkar?
Jag har också tänkt att kanske köpa lite andra pärlor att sätta på, fördelen med att inte limma fast dem är att jag skulle kunna byta pärlor när jag känner för det.
Nu tog jag vad jag hade hemma!

Nu har jag förekommit arbetsterapeuten jag ska till om en vecka som antagligen kommer att tycka att jag ska ha hudfärgade plastringar som landstinget betalar.


20120617-210203.jpg

Här är min version:


20120617-210248.jpg

Jag firade att en del av fingrarna blivit stabila med att måla naglarna i glassiga färger och glitter!

6 kommentarer:

jinxan sa...

Jättefina ju!

Maria sa...

Skitsnygga!!

Malin sa...

Va fina - vill oxå ha (haha jag har dom glassiga i plast)! Grejen är ju att jag skulle behöva ha på mej dom hela dagarna, för vem orkar mecka med att ta på och av 8-10 ringar hela tiden, och hur ska man komma på när man ska ta av och på dom och VAR ska man förvara dom för att dom inte ska komma bort? och OM man nu ska ha dom hela dagarna, kan dom väl få vara snygga ändå! BRA jobbat! :-)

Monica sa...

Jättefina :)Jag översträcker bara ett finger tack och lov.

Sister Moonshine sa...

Bra kvinna reder sig själv! Snyggt! Är det försent att ansöka om patent på idén tror du. Jag menar, ringarna finns ju redan, men inte som smycke.

Alma sa...

Oj, bra jobbat :)
De är betydligt snyggare än de där plastiga sakerna. Jag skulle absolut kunna tänka mig att använda de där ringarna som vanliga smycken.
Tummen upp där!