tisdag 19 juni 2012

Glimanter

Pysselmani!
Jag for ner till pysselaffären efter lunch och handlade pärlor att pryda mina ringar med.
Som vanligt får jag världens beslutsångest när jag ser så mycket fint på en gång!


20120619-154648.jpg
Jag plockade ihop lite olika pärlor, silvertråd och två sprillans nya tänger.
Sen satte jag fart med pysslandet när jag kom hem. Det blev än helt annan variant av dekoration än jag tänkt mig, jag hittade inga små pärlor med tillräckligt stora hål att trä på ringarna, så det fick bli modell tråd-och-pärltrassel istället.


20120619-155451.jpg
Jag har bara hunnit med ett försök, det blev kanske i största laget? Men himla glänsigt och fint! Fast jag kanske tar bort det och gör om i ett mindre trassel!


20120619-155304.jpg

20120619-155409.jpg
Jag kan ju såklart inte ha så där pråliga glimanter på varje ring eftersom jag behöver ha mina eds-ringar på ganska många fingrar, men lite glitter får man väl gå runt i ;)

5 kommentarer:

Eva B sa...

Riktigt läckert!!

Görel sa...

Jättesnyggt ju! När du är nöjd med dina egna tycker jag du ska börja tillverka och sälja på etsy.

klara sa...

Åhh va duktig du är :D
Jag har inte problem med min fingar änsålänge men annars hade jag beställt av dig :P haha

Emma sa...

Hej! Jag har också EDS och har börjat få en del problem med fingrarna, samma för min syster. Jag undrar bara lite kort och gott hur du gör dina ringar? Jag behöver främst en för MCP leden på vänster tumme, men jag får aldrig till det snyggt, eller med bra stöd:( Vad använder du för "tråd"?

Tacksam för svar:)

Emma

mumari.com sa...

@Emma, hej Emma, ledsen för att jag svarar sent, livet springer för fort här. Jag har böjt till mina ringar som ovala åttor och jag har en mycket hård rostfri tråd som är ca 1,5 mm tror jag. Jag vet inte vad tråden heter eller var man kan köpa den, jag hade den redan hemma. Men det är viktigt att den är typ stenhård, annars böjer den sig för lätt och håller inte emot fingrarna. Jag har också försökt få till en ring till tumleden, men det är ganska svårt att få en som sitter kvar där. Jag har sett att en del gör ringar i brons också, sök på splint ring på etsy.com så borde du se några där! Lycka till!