lördag 9 juni 2012

Lördag

God morgon Lördag.

Igår kväll fick jag trevligt besök av en vän, så det blev lite sent kvällssudd.
Jag tog första tabletten av de jag fick utskrivna. Jag tror de hette Tryptizol, och jag ska ta dem som en svag dos av antidepressiva för att djupsömnen ska bli djupare och jag inte ska vakna för att jag har värk.
Jag vet inte riktigt om det hjälpte. För det första så hade jag sån extrem värk redan när jag gick och lade mig, så jag låg och vred och vände mig långt in på natten och hade svårt att somna.
Men tillslut somnade jag och jag har inget minne av att jag ens har drömt något, så det kanske betyder att jag sovit bättre?
När jag vaknade däremot var jag helt förstörd i axlarna och armarna. Som mjölksyra och supervärk. Kanske jag har sovit så tungt att jag legat på armarna och inte vänt på mig när jag har behövt?
Jag har ingen aning, men jag tänk ge tabletterna en ärlig chans ett tag.
Sjukt trött nu på morgonen, men det kan ju lika gärna vara för att jag somnade så himla sent.

Idag är solen borta bakom molnen med det är uppehåll i alla fall. Jag vet inte vad vi har för planer för dagen, men något ska vi väl hitta på!


20120609-100317.jpg

1 kommentar:

Lisbeth sa...

Du kommer inte att märka några effekter av Tryptizol förrän om nån vecka. Dom verkar på sikt och ibland kan man t om uppleva att dom har precis motsatt verkan, den första tiden. Nog är det märkligt att läkarna inte berättar sånt här, det gör mig skitarg faktiskt!