fredag 13 juli 2012

Att kamouflera that f*%#¥g syndrome

Ja, det är jag i ett nötskal.
Jag kommer aldrig att kunna acceptera att ha något på mig som vid första anblicken ser ut att vara det det är; hjälpmedel, ortoser.

Så nu tog jag fram symaskinen och recyclade ett par gamla jeanstights som Telma vuxit ur.


20120713-110954.jpg

Jag ville ta vara på den fina slitna jeanssömmen så jag utgick från den när jag klippte till.


20120713-111053.jpg

Jag sydde ett litet kantband för tumhålet, det var väldigt pilligt och behöver inte granskas på allt för nära håll.
Och så här blev det.



20120713-111227.jpg
Handledsskydden som de ser ut från början.



20120713-111306.jpg
...med ett mjukt jeansöverdrag.



20120713-111348.jpg
Mina händer ser ut att vara 70 år, jag har så himla mycket lös hud på dem! Med fållen på jeansöverdragen döljer de värsta hudvecken som blir av trycket från handledsstöden!


20120713-111857.jpg


20120713-111406.jpg

5 kommentarer:

Sister Moonshine sa...

Du är helt makalös, flicka! Att du kommer på det alls?! Det känns bortkastat att ingen annan får ta del av dina idéer och skapelser. Alla borde ju villa ha pimpade ortoser. Fundera på det du!

Luxxie - Kreativitet Deluxe sa...

Det ser ju fantastiskt ut. Jag säger som föregående, du är ju helt makalös. Vilket bra utnyttjande av ett par gamla tajts. Dom blev ju en riktigt snygg accessoar :D

Görel sa...

Kan bara hålla med, du upphör aldrig att förvåna! Blev ju jättesnyggt!

mumari.com sa...

...det känns sjukt irriterande att jag igår eldade upp hela två par jeansleggings för att de inte satt bra! Hade jag kunnat använda nu, för jag måste ju ha fler färger och att byta med!

klara sa...

Åhh va duktig och påhittig du är :) Eller jag kommer också på ideér men jag utför dom inte! Du är envis och klok som utför det du kommer på:)
Du borde ta patent på alla anygga hjälpmedel du kommer på och sälja dom och bli miljonär :D
Om jag fick välja skulle jag gärna betala nån hundrig för ett snyggt handledsskydd :D Nu har jag som tur att jag änsålänge inte behöver ha handledsskydd utan räcker med en kortare och mjukare variant! Men om några år kontaktar jag dig ;