tisdag 3 juli 2012

Probis mot IBS

Äntligen på benen!
Jag åkte ner till Apoteket för att höra om det fanns något mer mot magkatarren än omeprazol som jag redan äter.
Tjejen på Apoteket frågade ut mig hur det kändes i magen och jag förklarade att det gjorde så ont i magen att jag inte kunde sova och hela magen typ krampade.
Hon sa att det inte alls lät som magkatarr, då har man mer som sura uppstötningar och så. Så har inte jag alls.
Hon tyckte att det lät mer som IBS. Då kom jag på att läkaren på klinisk genetik sa att jag hade IBS.
Jag har ju liksom inte orkat söka för magbesvär de senaste åren för det har ju ändå varit så mycket annat.
Men nu kanske allt föll på plats!
Jag blev rekommenderad en medicin som var just för IBS och var receptrfri så den köpte jag.

Jag tog den på förmiddagen och tvingade i mig lite fil. Nu känner jag mig nästan bra i magen!
Jag kanske inte alls har haft magkatarr, för jag har alltid känt så här i magen sen jag var liten, fast mycket mildare. Nån läkare har väl sagt magkatarr och jag har tagit fasta på det och inte ifrågasatt det.

Nu hoppas jag det ska bli bättre en gång för alla i magen! Tänk att få en krämpa mindre! Värt mycket det!

Inga kommentarer: