lördag 15 september 2012

Lördag

God morgon Lördag. Uppe med tuppen halv sju, ingen sovmorgon här i huset om Telma får bestämma!
Idag har jag tänkt att göra mig själv en tjänst.
Jag ska rensa och flytta om i köksskåpen. Kanske lite avigt mot standarden, men jag plockar upp disk i skåpen flera gånger om dagen, och rumsterar inte alls lika mycket i skafferiet, som är ett skåp från golv till tak.
Därför tänker jag byta plats, ha allt porslin och glas i skafferiskåpet, och ha alla skafferivaror ovanför diskbänken och spisen.
För att spara på axlarna, för att lyfta dem ovanför huvudet gång på gång när jag plockar disk gör satans ont. Kanske allmänvärken i dem minskar om jag underlättar för mig själv lite?
Jag vet, det är mycket ont och värk i bloggen just nu, det kan tyvärr inte hjälpas, för den är så närvarande hela jävla tiden.
Jag vet att det enda jag kan göra är att lära mig att gilla läget, för det blir just inget bättre, och jag får inga värktabletter som hjälper för jag har provat de flesta och de som finns kvar att testa blir man tydligen lullig och trött av och det går inte.
Jag måste vara en mamma som är klar i huvudet och som kan köra bil.
Så är det.

Nu ska jag försöka sätta fart i köket, men först lura ryggen med lite liniment. Synd att det inte har ågon som helst effekt på de ischiasliknande smärtorna som strålar i benen och ena armen.

Förresten så finns fortfarande denna mjuka lurviga ugglemössa kvar! Och en rosa lurvig sitter på stickorna och jag vet att just de rosa brukar gå som smör i solsken så håll utkik!




2 kommentarer:

Petra sa...

hittade hit and im in love!! både av dig och mössorna kommer hålla utkik då mini Hedvig så klart behöver en uggla!! om du minns barnprogrammet från a till ö ? Hedvig och Ugglan!

Adeliah sa...

Ahmen... finns denhär mössan kvar eller? Jag vill ha´n. Passar den min jäntunge nu i vinter eller??? Kraaaaaaaam