fredag 14 september 2012

Tanten

Idag har jag suttit som en riktig tant med katten i knät och stickat.
Ryggvärken vägrar ge med sig, jag blir tokig. Det är en värk som uppenbart inte går att vänja sig vid och jag förstår inte vad det är för slags värk.
Det bränner och skär så sjukt mycket så att det känns som om man skulle ha injicerat superstarkt tigerbalsam rätt in i de mittersta ryggkotorna.
Och så blir jag så där manisk igen. Med mössorna och stickningen. Jag bara maler på, fast fingrarna värker så jag knappt kan räta ut dem så kan jag inte sluta.
Det där som sjukgymnasten säger, att jag ska göra lite i taget, det funkar inte. Varför?

En mössa till blev färdig idag i alla fall, i grönt lurv med ränder.
Den passar från ca 1-4 år och är till salu.


Mannen kom hem tidigt idag och vi åt pizza till middag.
Det blir en lugn myskväll framför tv:n i kväll!

2 kommentarer:

Marie sa...

Hej!

Jag hittade hit från Militärmammans blogg, jag älskar de där fina mössorna som du stickar! Finns den gröna fortfarande kvar? Min son älskar djur och en grön mössa skulle sitta fint på hans rödblonda kalufs!

mumari.com sa...

Mailat dig! :)