onsdag 12 september 2012

Swarovskibling

Jag satt uppe sent igår kväll och passade på att pärlpyssla lite när alla barnen sov.
Fullt swarovskibling!
För swarovski och sötvattenspärlor behåller sin färg och glans även om man använder ringarna till vardags i köksstök och vatten.
De flesta pärlor man köper blir ganska fort avskavda på ytan och det är ju inte så snyggt.
Jag mailade till och med Panduro i somras för att höra om de kunde rekommendera några av sina egna pärlor, om de visste vilka som var mer tåliga i det avseendet.
Tråkigt nog har jag inte fått något svar på det. Även silverpärlor och tråd skavs oftast av och blir kopparfärgat om det inte är sterlingsilver.




3 kommentarer:

Hockeysmurf - Ja, det ÄR jag sa...

Åh! Snygga!
Jag har inte så stora problem med mina fingrar, annat än att de gör ont. Men alltså, skulle jag behöva det så kommer jag tillbaka hit och ber om en beskrivning på hur man gör de där. :)

susanna sa...

Hej undrar om du gjort dom dära ringarna själv erl går det att köpa nånstans ? :) har själv EDS, riktigt fina är dom iaf :)

Mvh Susanna

mumari.com sa...

@susanna, hej! Jag har gjort mina ringar själv. Men det finns liknande i olika varianter, bland annat svenska ringen fingerfärdig i plast eller silver. Den kan man prova ut hos arbetsterapeuter. Utomlands finns det SilverRingSplint som gör väldigt fina i silver och så finns det ett fint billigare alternativ som är mer likt mina. Gå in på etsy.com och sök på eds ring så hittar du dem!