onsdag 19 september 2012

Onsdag

Onsdag idag och de stora är i skolan.
Telma har sovit oroligt i natt och pratat i sömnen om monster. Hon har velat ligga så nära mig som det bara går så jag har sovit mindre bra.
Idag blir det inge större utsvävningar, men jag har tänkt åka ner på byns loppis som öppnar för veckan efter lunch.

Jag vacklar som fram och tillbaka och tänker till och från att nu, nu åker jag till akuten med min brännande rygg. Men sen tänker jag att vad är det för poäng med det?
Jag menar, så länge jag kan ta mig framåt är det väl uthärdligt och de kan i alla fall inte göra något utan ser att jag har EDS och då är det bara gå hem och vila.
Jag får härda ut tills på måndag då jag ska till min husläkare i Uppsala. Jag ska förvisso prata med honom om andra saker, men en snabb titt på ryggen kan han säkert ta.

Nu ska jag försöka städa lite och klä ut mig till människa, vem vet om jag får oväntat eller bortglömt besök idag med?




2 kommentarer:

Monica sa...

Enda gången man ska åka till akuten med en ond rygg är om man inte kan kontrollera tarm och urinblåsa eller om man inte kan röra benen. Jag har haft problem länge nu med ryggen och brännande smärta är pest. Eftersom jag tappar kraft i ena benet så tror min läkare att det är ett diskbråck. Du som luxerar i lederna blir det ju svårt att slappna av eftersom det blir så mycket mjölksyra. Jag tycker det var skönt med varma bad när det bränner i musklerna. Annars äter jag citodon som gör att musklerna slappnar av dock är fungerar tabletterna dåligt mot smärta i mitt fall men ofta känns det bra dagen efter. Kram!

mumari.com sa...

Tack för tipsen.
Jag önskar att jag hade ett badkar att krypa ner i när det värker, men något sådant har jag inte :/ citodon tar jag till natten, men de har dålig smärtstillande effekt, jag sover bättre på dem för att jag blir dåsig.
Kram!