torsdag 25 oktober 2012

Galet

Go kvällens.
Det har varit en trött dag idag och jag inte gjort något särskilt alls.
Men solen har varit framme så vi har i alla fall pallrat oss ut en stund innan vi hämtade Loke på skolan.



Ju mer jag tänker på vad ortopeden sa till mig igår, att EDS inte tillhör den grupp som har rätt att få hjälpmedel och ortoser subventionerat, ju argare blir jag nu är jag har förstått att det är fel. Att det inte ens är uppdelat på det sättet. Att det är behoven som styr, inte diagnosen.
Hur kan en ortoped få säga så fel?? Ska de inte veta när de tar emot patienter på remiss just för att prova ut sådant?

Jag ringde till patientnämnden imorse för att höra vad de sa om saken. Spontant så sa hon jag pratade med att läkaren verkat lämnat felaktiga besked till mig, men hon skulle ta reda på mer exakt vad som gällde och återkomma senast måndag.

Man måste visst vara om sig och kring sig och ta reda på allt själv, det är helt galet!
Undrar hur många gånger man går miste om en rättighet som man inte visste att man behövde dubbelkolla själv.
Oftast så litar man ju på myndigare folk, man blir ju så liten mitt i allt och när man dessutom inte mår bra...?

Nu kanske det ordnar sig i alla fall.

Annars så ser jag snart fram emot att krypa ner tidigt i sängen med mina två minsta och titta på film!

1 kommentar:

Monica sa...

Landstinget snålar med allt... speciellt med dom som inte vet sina rättigheter. En spark på knäskålen skulle ortopeden ha.