måndag 26 november 2012

Hjärndoktorn

Först tänkte jag bara ge fan i att skriva om vad jag har varit på för läkarbesök idag.
För jag orkar inte med att försvara och förklara mig bak och fram och ut och in liksom.
Att bli som ursäktad och överslätad med saker i stil med "ja men så där är ju allaaa då och då, eller att man alltid hittar en massa symtom om man letar efter dem".
För ingen ser mitt innersta, mitt skal är ganska hårt.

Jag var hos psykologen idag.

Adhd-utredningen är som påbörjad. Även om jag känner mig allt annat än hyperaktiv just nu, även om jag undrade vad just jag egentligen gjorde där.
En slags psykolog har gått igenom alla de tester jag gjorde för några månader sedan, frågat en massa frågor och kommit fram till att det finns skl att göra ett ytterligare test.
Qb-test.
Om ungefär två veckor ska jag göra det. Det är ett slags koncentrationstest tror jag, eller var det intelligenstest? Jag ska göra det först utan medicin i kroppen, därefter ska jag få medicin och jag ska göra testet på nytt. Sedan ska resultaten jämföras och något ska kunna utläsas av det.

Jag gör det inte för att jag vill ha en till sjukdom av något slag. Eller få en stämpel.
Jag gör det för att det finns en liten chans att jag kan få hjälp med min inre stress som jag periodvis mår väldigt dåligt av.
För att jag kanske kan få hjälp att vara lite mer lagom. Det vore fint.

Så det har jag gjort idag.

Nu är jag trött som en gnu och yr och alldeles gungig i huvudet. Jag tänker bara ta det lugnt och sitta och mysa i soffan med de små, och känna mig nöjd över hur mysigt det blev i köksfönstret när mörkret kom!




2 kommentarer:

Hondjur sa...

Det är väl klart att man vill ha svar.. oavsett om man har ont i benet, själen eller något annat ... Det är inte eller ja, det Bör inte vara något konstigt med det! För din skull hoppas jag att du får en lösning på det som tynger dig.. oavsett om det nu är adhd eller vad det nu kan vara!
Kram på dig Mu och ha en fin soffkväll! :)

Monica sa...

Jag är tacksam att du får hjälp. Jag insåg tidigt att ett syskonbarn hade diagnosen adhd och add men ingen ville inse det förränns det har gått för långt men äntligen ska hon få hjälp. Hon avfärdades med att hon var lat, tramsig och dum i huvudet för att hon inte hängde med. Det har resulterat i massor av skolk och nu är hennes framtid förstörd och hon kommer få kämpa som vuxen. Jag tror inte folk fattar vad en sån diagnos innebär. Medicinen kommer få dig att varva ner och fokusera på det du gör för stunden. Jag önskar dig lycka till nu och det viktiga är att du får fungera så bra som möjligt. IQ test brukar gå ut på logiska lösningar och man brukar använda olika figurer som man ska tänka ut fortsättningen på. <3