tisdag 20 november 2012

Om korsetter och Mars-Franke

Hemma igen. Usch vad jag inte tycker om att köra bil i becksvarta mörkret när vägen är blöt.

Jag kom iväg hemifrån i tid i alla fall, hämtade upp Loke på skolan och åkte sen och lämnade Loke och Telma till min mamma på hennes jobb. Hon jobbar på dagis strax utanför stan så barnen fick vara med henne på jobbet en stund.
Perfekt!

Så fick jag åka själv till Olmed Ortopedteknik.
Jag fick prova olika höga ryggkorsetter, en satt ganska bra men var lite för stor. Eftersom min lilla storlek var ovanlig så hade de såklart inte den hemma utan den måste beställas.
Sen tyckte hon att jag behövde skor som var fotriktiga och stabiliserade mina vingliga vrister och för att de också kunde hjälpa mig att stå utan att böja knäna åt fel håll, hon tyckte att jag behövde stöd för knäna och för axeln.
Men, problemet är att ortopeden jag träffat bara skulle skriva för ryggen och jag har inte råd att betala x antal tusen själv för skor och allt det andra.
Men hon visste att ett flertal med EDS som gick hos dem fick ortopediska skor och andra saker utskrivet så hon skulle kolla upp det närmare tills jag ska dit om två veckor igen då ryggkorsetten borde ha kommit.

Sen åkte jag och hämtade upp barnen och därefter hemåt.
Jag stannade till på Ica och handlade en snabbis och kunde inte låta bli att köpa en röd vispskål med handtag, och en ny ljusslinga.



Det var så där halvroligt att komma hem till ett hus som var iskallt eftersom vi inte eldat sen igår kväll, griniga barn, en katt som jamar och "marsar" sig, och ta tag i matlagning och så, men snart är det varmt inne och barnen är mätta.
Och i morgon vid den här tiden borde den där Mars-Franke ha slutat jama efter tjejer, fan, han driver mig till vansinne just nu!!

1 kommentar:

Emilia sa...

Oh! Hoppas jag hittar sån när jag åker till Sthlm/Sverige om ett par veckor! Har en rosa som jag älskar! Ha en fin dag!