måndag 12 november 2012

När jag balanserar

Ny vecka, nya tag?
Jag känner mig ganska låg, håglös liksom.
Jag har vaknat med huvudvärk ett par veckor i streäck, och värken i lederna är envis.
Det är psykiskt påfrestande att inte veta från dag till dag eller ens timme till timme var det värker mest eller hoppar värst.
Det där som är som helst, helt utan förvarning hamnar fel i höfterna är jättejobbigt, ibland hinner jag inte alls med och tappar balansen helt.
Igår i duschen till exempel.
Kära Tomten, vi behöver en ny duschvägg för igår trodde jag det skulle funka utmärkt att stå på ett ben och tvätta mig.
Det gick inte just igår och jag som höll i duschmunstycket slog det först på min näsa så blodet sprutade och sen rätt in i duschväggen så den sprack och sist så rammelsatte jag mig rätt på en stor schampoflaska.
Jag har en snygg blå skinka och en trasig duschvägg nu.

Och idag är det allt det vanliga + fotleden som inte vill samarbeta.

Snart ska jag träffa en ny läkare. En som jag hoppas har någon bra idé om smärtlindring som fungerar.
Denne läkare har nämligen EDS själv. Det kan vara bra, det kan också vara det sämsta man kan tänka sig.
Men det är värt en chans!

Inga kommentarer: