torsdag 27 december 2012

Bättre?

Seg hemmadag idag och maken jobbar.
Jag har försökt städa undan lite i röran men nyhetens behag med barnens leksaker gör att de ligger överallt utom i lekrummet.
Min kropp är slut och energin är borta. Axlarna och höfterna gnolar så envist och nu har jag den fina luvsjalen jag fick av svärmor inomhus med luvan över den ondaste axeln och nyckelbenet. Den värmer skönt där.
Jag har försökt tänka på sista tiden att det bästa jag kan göra är att finna mig i och acceptera smärtan eftersom jag inte har en endaste värktablett som lindrar, men jag hinner inte acceptera, för något blir alltid lite värre så snart jag tror att jag vant mig.
Kanske det inte går?



Nu sitter jag med en kopp kaffe på en pall i köket och steker pannkakor och lyssnar på låtarna från så mycket bättre.
Tänk om jag fick bestämma artister till nästa säsong? Då skulle jag välja Jerry Williams, sångaren i Takida (vad han nu heter), Ane Brun (fast hon är kanske norsk?), Joey Tempest och..... ja, vem mer?
Vilka skulle dina önskeartister vara?

1 kommentar:

Frida sa...

Hoppas det blir bättre!
Fin blogg!