fredag 21 december 2012

En fredag för jul

God eftermiddag!
Jag, mannen och Telma for iväg och handlade på förmiddagen och fick tag i de två sista julklapparna till barnen vi tänkt. Så skönt att det är klart!
Ikväll ska vi slå in julklappar och dricka glögg!
När vi ändå var iväg till stan passade vi på att luncha på Mc Donalds.



Trollungen



På eftermiddagen var jag iväg till sjukgymnasten. Det var ett tag sen sist.
Det akuta nu var att hitta övningar som stabiliserar höfterna.
Sjukgymnasten tyckte att mina höfter lät som om det skulle vara artros i dem, men slätröntgen visade ju som sagt inget. Jag tycker att det låter som om det skulle vara något som man kunde "slipa" bort, något knaggligt liksom.
Jag fick med mig ett nytt bäckenbälte som skulle vara bra, det sist hon hade så det är fel storlek men det skulle gå bra att sy in själv.
Jag hoppas att det kan förhindra lite att höftkulorna glider iväg.

Nu ska jag försöka väcka Telma som hoppsan hejsan sover middag en andra gång på soffan, ungen tänker visst vara vaken halva natten!

Inga kommentarer: