torsdag 13 december 2012

Neggot

Idag har det varit en mindre rolig dag.
Värken är ettrig men jag tog mig i alla iväg till affären med Telma.
Skulle jag inte ha gjort.
Telma gallskrek hysteriskt av okänd anledning i bilen hela vägen till affären och en kvart kändes som tre timmar.
Hon fortsatte att gallskrika inne i affären så flera ur personalen kom och försökte skoja med hemne och bjuda henne på pepparkakor och muta med annat skoj. Det går inte när hon sätter den sidan till. Det enda som hände var att ungen lade sig på golvet och vägrade gå.
Tillslut fick jag bära henne, det är inte lätt att bära en ilsken tvååring i tjock vinteroverall närman själv har tjock täckjacka på sig och svårt att gå på grund av värk.
Det blev en minst sagt konstig handling, jag fick inte alls med vad jag behövde.
I bilen på väg hem skrek hon fortfarande lika mycket.
Väl hemma slutade hon och det var frid och fröjd igen.

Men jag har typ legat på soffan resten av dagen och försökt vila kroppen. Så gott det går med en vild tvååring i huset.

Jag har också haft den där korsetten på mig sen i morse. Men jag vet inte riktigt hur det ska vara.
Jag känner att den liksom lyfter upp ryggraden, att kotorna dras isär lite som när man hänger ut ryggraden. Det är säkert bra och meningen, men det gör ont.
Och den trycker och skaver, jag har väldigt överkänslig hud.
Så efter några timmar tog jag av den, men då brakade ryggen ihop och började göra ont på andra sätt. Suck.
Men jag får ge den en chans en stund varje dag så kanske jag vänjer mig!

Idag fick jag en kallelse till röntgen också. På tisdag. Jag ska röntga höfterna igen för att se om man kan se vad det är som hoppar och knakar så högt och ont. Jag är rejält trött på att man inte kan lita på att höfterna bär!
Men eftersom det är vanlig slätröntgen har jag väl just inga förhoppningar om att något syns.

Middagen gick också åt skogen idag. Jag är inne i en period då matlusten är obefintlig och jag har svårt att få i mig maten om den inte smakar Mc Donalds eller oxfilé (och hur ofta får man det liksom?).
Idag lagade jag en slags kinagryta och hade i en färdig kryddmix, och kunde inte med smaken.
Så jag kunde bara äta lite och resten fick bli en hel hög med matlådor till mannen.

Nu ska jag tända lite ljus och hoppas på att de små snart varvar ner för kvällen!




Inga kommentarer: