onsdag 19 december 2012

Om kvällen och kroppen

Långsam dag, seg kväll, men ingen mer magsjuka i sikte i alla fall! (Peppar-peppar)
Jag har suttit och beställt lite sista minutenjulklappar på nätet. Jag skulle egentligen ha stickat en massa ugglor till jul, men det har inte funkat.
För tillfället undrar jag om jag någonsin kommer att kunna sticka mer, men någon gång kommer min envishet att ta kommandot igen. En stund i alla fall.



Jag önskar verkligen att det går att hitta nå värktabletter som lindrar allt detta, eller allra helst ett botemedel mot eds, men det är väl att begära för mycket.
Jag vill åtminstone kunna sova utan att bli störd av värken. Som det är nu funkar det inte alls, axlarna är bara i vägen när jag ligger ner och höftlederna sprakar och klonkar så fort jag vänder mig i sängen.
Ikväll domnar visst fötterna bort bara av att ligga rakt upp och ner på rygg också.
I morgon ska jag ringa min läkare och se om man kan få veta röntgensvaret innan jul.

2 kommentarer:

Junitjej sa...

Fy, vad jobbigt det måste kännas med all värk! Hoppas det dyker upp något bra botemedel.

Så fint du har fått det här inne.

Monica sa...

Önskar dig en trevlig jul tillsammans med din familj. Tänkte på dina höfter... antar att dina ligament är slappa runt om så det blir en viss glidning därav allt klink å klonk. Det syns inte på en röntgen utan det krävs en titthålsoperation. <3