lördag 26 januari 2013

Hemma

Hemma igen!
Jag åkte in till Panduro på Gränby Centrum innan eds-träffen.
Lite nya garner och fina band.
Trots att mina fingrar känns som tänder med tandvärk och enda lösningen för att få bort värken är att dra ur dem, så måste jag få utlopp för min kreativa sida.
Annars blir nästa ortos en tvångströja.




Sedan åkte jag ut mot Svartbäcken, där någonstans skulle vi ses. Jag svängde in vid vårdcentralen och stannade bilen för att tänka efter vart jag skulle. Då upptäckte jag att jag av en slump hittat rätt och var framme. Typiskt mig!

Det var två andra med eds som kom, + den enes familj, så Telma hade lekkompisar och hade jätteroligt!
Jag hade också trevligt, intressant att träffa andra med samma problem!
Jag inser att jag själv inte har kommit så långt i tanken att acceptera min sjukdom eller att underlätta saker för mig.

Vägen hem kändes som trehundra jobbiga mil, så det var skönt att slå sig ner i soffan nu.
Min helvetes-helvetes värk har inte blivit bättre under dagen och kryckan går inte att använda. En varm dusch får det bli för att få lite lindring.

Inga kommentarer: