torsdag 7 februari 2013

En förmiddag

Imorse startade jag dagen med besök hos sjukgymnasten.
Eller startade och startade, jag började med att vakna klockan fyra när mannen skulle åka och jobba, och sen kunde jag inte somna om.
Det var full snöstorm när jag skulle åka så det var nätt och jämt att jag kom ut från gården med bilen.
Telma fick följa med till sjukgymnasten så hon stal en hel del uppmärksamhet.
Det är som vanligt ett steg framåt och två steg bakåt med min sjukgymnastik. Jag tar visst ut alla rörelser för mycket och tar i för hårt, så blir jag sämre. Men jag tycker att det är så förbannat svårt att träna med minimala rörelser. Jag gillar allt eller inget, det fattar jag, svart eller vitt. Tydligt.
Jag är för övrigt så förbannat less på mina värkande höfter att jag vill lägga dom i ett paket och skicka till Tjotahejti utan att skriva på någon avsändare.

Efter sjukgymnasten åkte jag och Telma till Sandra och fick lite fika och en trevlig pratstund,
Jag passade på att köra fast med bilen där också så hennes man fick komma ut och skotta loss mig.

Nu är jag så trött så ögonen går i kors, tänk om man fick vila en stund?

Inga kommentarer: