tisdag 1 januari 2013

Istället för Ivenhoe

Perfekta sättet att fördriva en nyårsdag istället för att ligga i soffan och titta på Ivenhoe: åka och storhandla på Willys.
Det kändes nödvändigt att göra det så att jag slipper åka och småhandla i tid och otid när vardagen kommer och mannen jobbar.
Det blev kanske inte den största storhandlingen så jag blev inte riktigt nöjd, men jag blev så trött i huvudet av att gå runt i affären med kryckan. Trött i huvudet för att det gör djävulskt ont att gå med kryckan.
Det känns att man har rumpan bak hur man än vänder sig. Jag känner mig ganska besviken på den dära kryckan. Jag trodde att den skulle bli nyckeln till att gå mer obehindrat.
Så jävla fel jag hade. Min handled och ja, hela högra sidan, håller på att ge upp av att stödja mot kryckan. Och meningen var ju att avlasta vänster höft, men det innebär ju att höger höft får ta mycket mer belastning, så nu vill den kasta in handduken också. Och jag har gått TVÅ ynka dagar med krycka.
Vad gör man? Vad fan ska jag göra?

Det är år 2013 och man kan bygga superavancerade datorer och telefoner och man kan åka till månen och odla öron på möss och klona får och operera med laser och hej och hå. Men min kropps förfall rår man inte på?

Kaffe på det.




3 kommentarer:

Junitjej sa...

Jag tycker verkligen synd om dig!! det måste vara hemskt att ha sådan värk! STYRKEKRAM!

Hondjur sa...

Jag hoppas, hoppas att de hittar någon jäfla lösning att underlätta din vardag fina Mu. Det där är - inte ok! Och inte en ok början på det nya året .. eller något annat heller för den heller!
Ta hand om dig ... och heal.. magiskt och fort! Heal!
kram!

mumari.com sa...

<3<3<3